tisdag 18 maj 2010

-21KG!!!

Gissa om jag var glad idag när jag klev på vågen och den visade 93,3KG!!! Det betyder att jag har 5,3KG tills jag väger 88KG vilket är mitt delmål (det jag vägde innan jag blev gravid). Det betyder också att det -1,1KG från förra veckans vägning.


Igår var jag på Body Combat första gången på flera veckor. Var sååå skönt!!! Var helt svettig och slut efteråt och idag hade jag liiite träningsvärk också :)


En sak som gör mej förbannad och arg och frustrerad och övriga anti-roliga känslor är att E:s dagis är riktigt från djupaste rövhålet. I alla fall "pedagogerna". E har varit över en vecka hemma för att han har varit sjuk och ingen har orkat meddela att dom idag har någon utflykt (dom var förra veckan på utfärd till en bondgård) där man ska ha med utekläder, matsäck, sittunderlag osv... När man sedan ber att E får stanna på dagiset tillsammans med en annan grupp så vi inte har vetat om utfärden, så tycker dom att E ska få mat från köket och komma i alla fall. Problemet är att E inte har regnkläder och utekläder med, eftersom tvättmaskinen bråkat OCH jag antog att dom bara leker på dagisgården (ni vet sandlåda och världens tråkigaste gård liksom). Så då hade det inte gjort något om E sitter i sanden med sina byxor. Men en BLÖT, GEGGIG skog är inte riktigt the place to be in... Efter mycket tjat från min sida så ger tanten efter och E får bli på dagiset, då dyker nästa dilemma upp. Barnen ska ha vattenlekar. Jo, det är skitkul, MEN E har rör i öronen och får inte leka med vatten så som andra barn. När jag då vänligt meddelar detta så fräser tanten åt mej att dom faktiskt inte tänker sänka ner barnen i vattenbaljan...
Jaha...?
Vad jag menade var att E förut har smitit iväg på dagiset och lekt i badrummet och varit dyblöt när man hämtat honom. Så kunde dom vänlige kolla så han inte tar en hink med vatten och häller den över sig?
Fan att man ska behöva bli arg. Och jag HATAR att vara en jävla tjatmorsa :(


Ingen träning hann jag med heller idag, fick spionera på dagiset istället när jag var ute med N... Å så lyckades jag få nånslags fågelskit/snigelslem på mitt ben. Härligt. Underbart. NOT!

Inga kommentarer: