måndag 24 maj 2010

VÄGNINGSDAG!

Idag väger jag 92,6KG!


Det är det absolut minsta jag har vägt under hela viktresan :) *stolt å glad*
Innan jag blev gravid vägde jag ungefär 92KG men jag gick ner till 87-88 KG innan invägningen å mödravårdscentralen. Så i mina papper står det att jag vägde 88 KG under de 3 första veckorna av graviditeten.
Mitt mål har ju varit att komma ner till den vikten jag hade innan jag blev gravid. Nu är jag nästan där. Eller ja, 600 gram ifrån, men jag väger i alla fall 92 KOMMA någonting istället för 93 KG, 96 KG, eller 114,3 KG :) Har svårt att tro att om 600 gram väger jag lika som innan jag blev gravid och går jag ner ytterligare något kilo så kommer jag under min startvikt :) DET känns helt jävla fantastiskt :) I mars i år vägde jag närmare 105 kilo och nu avslutar jag majmånad med att väga 92,6 KG :)


Jag har under flera år fundeat vad som händer sedan, vad gör man sen då man kommer i mål? Jag vet fortfarande inte vad jag ska göra :D Eller hur jag borde känna. Jag vet inte ens vad nästa mål ska vara. Jag trodde ärligt talat aldrig att jag skulle nå samma vikt som innan graviditeten, så jag tänkte att det är minst sagt lugnt att lova sig själv en massa roligheter OM man skulle gå ner. Eftersom jag lite räknade med att inte ändå få några roligheter :D Nu måste jag fundera om :D
Jag vet heller inte vad min målvikt skall vara. Jag hoppades ju på att komma under 100 KG, vilket jag gjorde, jag hoppades på att komma under 90 KG, snart där. Men jag vet inte om jag har ett så stort behov att komma ner till 80KG eller 70KG eller 60 KG. Jag funderar på att stanna viktkampen när 89-strecket är nått och sedan satsa på att motionera och äta hälsosamt. Men inte försöka gå ner i vikt. Vad tycker ni?


En sorglig sak är att jg har förbannat ont i örat och kan inte sova då örat värker så :( Måste väl gå till en läkare, problemet är att jag har noll euro på kontot :(

Inga kommentarer: