torsdag 6 maj 2010

JAG LEVER!!!

Örk... Jag har mått bättre, men jag lever i alla fall efter alla saker som har inträffat den här veckan...


Igår hade jag världens migrän anfall och mådde riktigt skit hel dagen. Började på morgonen då jag kom in med hunden, skulle gå till butiken för att veckohandla, men blev översköljd av en illamående våg som inte var av denna värld. Lade mej ner på soffan och kollade på en Beck-film och tyckte ytterst synd om mej själv :D
Efter filmen steg jag upp kände efter om illamåendet hade gått om, det hade det inte. En kraftig huvudvärk som mest liknade ett vådaskott i nacken bultade i precis hela huvudet och illamåendet ökade kraftigt. Ynkliga jag lade mej ner i sängen och grät för jag mådde så skit. A kom hem med CocaCola och salmiak ett par timmar senare, men just då började jag må bara sämre och ett tag visste jag faktiskt inte vem jag var eller var jag var. När E kom hem från dagiset och A for iväg och handlade mat så trodde jag nästan att jag döende.
E och jag kollade på film, eller ja E kollade, jag satt mest bara å blundande och försökte formulera ett testamente :) A hämtade hem maten, McDonalds mat visserligen, men just då kändes som någonting som man kanske kunde få ner. Jag åt stripsen och hade svårigheter med att få ner burgaren, men när maten var äten och Colan uppdrucken mådde jag faktiskt bättre än på länge. Hade ju tagit lite värkmedicin också, så den hade börjat inverka, men alltså otroligt vad lite mat kan göra :) Vi misstänker att jag har näringsbrist av matvägran som suttit i nu i flera månader. Jag får liksom inte arslet ur stolen för att äta. Jag vill äta, men jag kan inte. Svårt att förklara.
Har börjat tappa håret nu å, vet inte om det är stress eller näringsbrist eller hormonella problem eller vad sjutton, men det är så otroligt störande och ledsamt. Jag saknar mitt supertjocka hår :(


Jag har annars problem med en oregelbunden menscykel som kommer å går som den vill. Har inte haft mens sedan januari, men den här veckan var det alltså dags. Gynekolog nummer 1 ansåg att mensen avtagit p.g.a PCOS som skulle ha kommit p.g.a min vikt, gynekolog nummer 2 ansåg att mensen avtagit p.g.a stress eller andra problem men inte p.g.a vikten. Nå i alla fall, sedan besöket hos gynekolog nummer 1 har jag gått ner över 10kg (på ca 2,5 månader) så jag tycker ju själv att jag har lyckats ganska bra. Men mensen har inte gett sig till känna. Gynekolog nummer 1 gav inga andra råd än att gå ner i vikt, inga löften om återbesök eller annat. Gynekolog nummer 2 gav recept på piller som skulle tas om mensen inte börjat inom 3 veckor efter att jag varit där på besök. Jag vägrar äta mediciner med hormoner i, eftersom jag har dåliga erfarenheter av dem, så jag har inte tagit pillren jag fick. Ungefär 6 veckor efter besöket så fick jag (varning äckelmagade) rödaktiga flytningar, ringde då gynekolog nummer 2, som kommer att skicka mej till sjukhuset på blodprover. Dagen efter samtalet satte mensen igång riktigt ordentligt. Och som ni säkert kan ana så har 4 månaders avsaknad av mensen satt sina spår. Det som inte kommit ut på 4 månader kommer ut nu. Så jag har tagit mej friheten att stanna hemma på sjukledigt nu den här veckan. Jag har varken rena kläder eller underkläder att ta på mej i den takten som allt blir nerskitat. Så jag stannar hellre hemma där jag kan ta det lugnt å gå på egen toalett å duscha när det känns så. Får se hur bldproverna kommer att se ut nu då mensen satt igång. Men jag är så lycklig över att den satt igång, och det helt på eget bevåg, UTAN några konstgjorda hormoner eller piller :)


Hoppas att idag blir en bättre dag. Ja, vår tvättmaskin pajade igår, så idag ska vi få en reparatör hit å kolla läget :)


Så mitt tips till er om ni mår skit är att dricka Cola och äta strips, det kanske hjälper dej också :)

Inga kommentarer: