tisdag 25 maj 2010

VEM ÄR JAG?

Tänkte göra en såndär svara-på-frågor-grej så ni som läser får lite ny information om mej :)


1. Ålder: 25 för tillfället, är född i december så hålls tack och lov som 25-åring ett bra tag till :) Hatar att fylla år.


2. Vilket husdjur föredrar du: hund, absolut. Har alltid haft hund och skulle inte klara mej utan hund :) Jag provade på det ett par månader då jag flyttade hemifrån, men det var så tomt :( Så jag fick skaffa mej en valp :)


3. Favorit maträtt: har en massa favoriträtter, men lax med grekisksallad och nudelhöna med getost kommer högt upp på listan. Hemgjorda vårrullar klättrar också upp bland absoluta favoriter.


4. Barn: en pojke som är ungefär 2,8 år gammal... Hade gärna haft fler barn vid det här laget, men men :/ Den som väntar på något gott... får vi väl hoppas :)


5. Vilken sida av sängen sover du på: Hehe, över hela sängen :D Står man i fotändan är det den vänstra sidan, men jag själv tycker det är högra sidan. Fast som sagt, jag är expert på att ligga över precis hela sängen :D


6. Galnaste du har gjort: hmmm... åkte extempore till Vasa och hämtade en hundvalp. Nog för att jag hade planerat att skaffa en hund, men hade inte räknat med att det skulle ske inom 24 timmar efter att jag råkat hitta en annons i en tidning... Skulle liksom börja kolla läget med A... Men efter övertalning fårn min pappa så åkte vi över 900km fram och tillbaka och hämtade knytet :)


7. Favorit dricka: Coca Cola, mjölk och vatten. Jag dricker sällan Coca Cola, men när man väl gör det, aaah vad gott! Dessutom verkar det vara det enda som botar min migrän...


8. Inredningsstil: gillar Carl Larsson goes 2010 stilen. Förut var det nog bara lantligt romantiskt som jag gillade, men nu gillar jag att kombinera modernt med gammalt. Jag älskar möbler med en historia, behöver inte vara gamla möbler bara de har en kul historia bakom sig :)


9. Äldsta möbel hemma: en kista från ca 1700-talet som jag har ärvt. Den vaktas med mitt liv :D Och så en byrå och en tavla från ungefär 1800-talet, också ärvda.


10. Husfru eller karriärskvinna: om jag hade råd, hade jag nog valt att stanna hemma och leka husfru, men eftersom jag inte har råd, så borde jag göra karriär inom någnting :D Men jag är nog rätt huslig av mej, fast jag intalar mej själv att jag inte är det :)


11. Intressen: måla, sticka, läsa, laga mat, träna...


12. Hemlig talang: hmm... tja, jag kan spela piano med förbundna ögon, fast jag vet inte om det är en hemlig talang :D Å så är jag bra på att luras ;)


13. Framtidsplaner: skaffa ett stort hus på landet, kanske skaffa ett par hundar och barn till (3 hundar å 4 barn skulle vara drömmen), en stor bil, några äppelträd och en egen segelbåt :) Där har vi min framtid :D Ja å så förstås ett jobb som betalar kalaset :D


14. Singel, förlovad, sambo, gift: beror på, kanske sambo, men kanske gift. Fast för tillfället helst singel. Aldrig är man nöjd :D


15. Mål i livet: få 4 barn, det där stora huset på landet, springa åtminstone ett maraton (42km), gå ner till 50-65kg och jobba med djur :)


Jag utmanar er läsare att skriva någonting om er själva. Ni kan fast välja ett par av de färdiga frågorna :)

Inga kommentarer: