måndag 28 juni 2010

TRÖTT TRÖTTARE TRÖTTAST!

Hej hej hallå allihopa!


Det var ett tag sedan. Vet ni, jag har tröttnat på både viktkampen och på att blogga om den. Det känns som att det viktigaste för mej tas bort när jag bara fokuserar på vad vågen säger. Så klart jag VILL gå ner i vikt, i skrivande stund väger jag 91,3KG, vilket är MINUS 23KG! Och alltså det minsta jag vägt sedan jag var gravid med E.


Trots att kilona ganska stadigt går neråt och centimetrar försvinner så känner jag mej inte tillfredsställd. Så klart är det roligt, men det känns som att jag alltför länge har fokuserat endast och enbart på kilona och inte på att ha roligt under tiden.


Jag älskar träning och är lite av en adrenalinjunkie. När jag fokuserar på att banta, glömmer jag hur härligt det är att känna fartvindarna smeka ansiktet och hur härligt det är med ordentliga svett-pass där adrenalinet pumpar. Då mår jag dåligt av att träna, för jag känner att jag måste för att gå ner i vikt eller för att förbränna alla intagna kalorier.


Nu funderar jag på att göra en helomvändning och satsa på att anta olika utmaningar i stället och skriva hur det går med dem. Där vid sidan om kommer jag att rapportera om vikten, men den är från och med denna måndag INTE i focus mer :)
Vad tycker ni?

Inga kommentarer: