lördag 4 september 2010

IDAG GÄLLER DET!

Priset för min impulsivitet kommer att kosta mej ett 10 kilometers lopp ikväll, det är dags för Midnight Run Helsinki :) Blir kul å se hur det går med tanke på att jag inte har varit ute och joggat på länge (däremot har armarna och ryggen tränats med allt tvättlyftande och barnskötande ;) )

Men jag tror och hoppas att det kommer att gå bra, ibland behöver man lite paus för att orka satsa helhjärtat igen. Visst är kondition en färskvara, men igår provade jag att jogga lite i uppförsbacke, med vanliga kläder och vandringsskor (ni vet, tunga klumpiga dojjor) och skranglig barnvagn och jag orkade riktigt bra :) Men får se om jag orkar riktigt bra i kväll. Bävar nog lite inför 10 kilometer i mörker inne i centrum och allt möjligt :)



DAG 62 Fredagen 3/9 2010

Fick paniktvätta ett par byxor åt mej så att Emil, jag och Em kunde åka iväg till Habitare på hem-design-och-formgivnings mässa :) Fast byxorna var inte det enda som blev panik igår. PÅ morgonen märkte jag att brödlådan ekade tom. Och gröten var slut och vår enda sked i disken. SÅ, vad gör man? Jo, det som jag gjort nästan varje morgon, slänger ihop en snabbdeg utan mått och slänger in deggrejerna i ugnen och kallar dem smörgåsaar :) Rågmjölet var slut så vi fick lite onyttigare vetebröd istället :D Inte för att Emil hade något emot det ;)

Sen skulle vi egentligen ta en buss som går nästan från dörr till dörr, men jag hade glömt å kolla tidtabellen. Den bussen slutar gå när rusningen är över och tas in då rusningen börjar. Dvs första turerna mellan 6 och 9 på morgonen och andra turerna mellan 15 och 17 på eftermiddagen. Alltså hade vi inget annat val än att ta bussen in till Kampen (Helsingfors största busscentral), promenera därifrån ca 1km till Järnvägstorget (ni som varit i Helsingfors har kanske sett dom där enorma stengubbarna där utanför?), ta tåget till Böle och promenera därifrån ca 1km till Mässcentret. 2km promenad låter väl inte långt för en som springer halvmaror, men med skranglig barnvagn i ryggmördar-tempo så blir det vääldigt långt :) Jag kan inte gå långsamt. Det börjar värka i ben, höfter, rumpa och korsryggen. Kanske jag vaggar för mycket när jag går så det tar på muskler jag inte använder vid joggning? :D

Mässan var riktigt rolig och väldigt inspirerande. Fick många nya idér till indredning här hemma :)
DAGENS MAT:
Frukost 08:00 panikbakade brödklumpar eftersom brödlådan ekade tom
Lunch 12:00 nachos och ett litet glas Coca-Cola på mässan
Mellanmål 15:00 rostat bröd med lite blåmögelost
Kvällen: lite fredagsgodis i form av choklad och lite mer Coca-Cola
Motion: spring till bussen, promenad i stan och promenad hela förmiddagen på mässcentret

Inga kommentarer: