fredag 16 april 2010

JAG ÄLSKAR ATT HA ONT!

Någonting som jag har saknat under mars-april är träningsvärk. Hur sjutton kan man sakna att ha ont i varenda en liten muskel i kroppen och varje liten tanke är en plåga?


Jo, därför att i min värld vet man att man har tränat ordentligt just OM man har träningsvärk. Men jag har inte haft det. Alls. Första veckan som inskriven gymmedlem gick jag på gympa 6 gånger under samma vecka. 6 GÅNGER! Å inte en enda gång hade ont i en endaste muskel. Jag kände av träningen ca 30 minuter efteråt, men sedan var det som bortblåst. Nästa morgon vaknade jag och undrade om jag bara drömt att jag tränat? Liksom musklerna betedde sig som efter en lugn, avkopplande sommarsemester. Helt slappa och nöjda med tillvaron.


Plånboken bekräftade att jag inte hade drömt.


Småningom slog det mej att jag kanske ska ta i hårdare under träningspassen, verkligen försöka ta ut mej. Så jag provade det då. Blev visserligen trött och sov mycket bättre, men inte fanken fick jag träningsvärk :D


Idag har jag då provat på mag-rump-träning. Hårt pass med min absoluta favorit ledare-Satu! :) <3 jag="stålkvinnan?">

Hur vet ni att nu har ni tränat tillräckligt?

Inga kommentarer: