söndag 1 augusti 2010

DAG 28

Fick en underbar överraskning idag. Provade mina gamla favorit jeans som jag hade innan jag blev gravid (dom satt då ganska tight i rumpan och låren men bra över magen, var ju nästan platt då). DOM GICK PÅ MEJ!!! Alltså, jag måste ha dem under magkorven för att kunna stänga dom (dessutom är dom low waist fit, så dom går inte ens att dra över naveln eller upp till naveln :D ), men dom satt bättre över rumpan och låren än vad dom någonsin suttit tidigare! :)
Dom är från H&M och är i storlek 33 i midjan och 32 i benen :) I maj provade jag dem och fick dom upp till rumpan ungefär och där tog det stopp :) Hihihi, är så jäkla glad!!! Måste fixa bild så ni får se sedan :)
Hoppas på att kunna ha dem nu i höst med nån riktigt fin tröja till :) Åååh, jag är så glad! De är liksom mina smaljeans, dom som jag hade före alla töjmärken och extra kilon. Dom som satt som ett andra skinn när jag var vältränad och SMAL :) Dom som inte gick att stänga när jag var ungefär 7 veckor in i graviditeten (även om jag inte vägde mer då än innan), dom som inte gick över höfterna och rumpan när jag var ca 15 veckor in i gravidteten... Och nu gick dom på! :) Känns så jäkla kul, fast samtidigt ledsamt på nåt sätt. Hade trott att när jag äntligen kommer in i dom så skulle jag vara minst lika smal som då och ha blivit av med all extra hud och fula töjmärken... Men nu går dom på och min kropp ser ut som en överkörd zebra... Randig och sorglig.
Nåja, huvudsaken är att dom passar igen, får väl bara hitta andra sätt att dölja min överkörda zebra-kropp på :D Nya toppar eller sånt ;)
Är ju lite roligt och tragiskt när Emil (som fortfarande är prickig) utbrister: "mamma, titta, Mio pickig, mamma titta, mamma randi!" :D

Har fixat i mitt träningshäfte också, så nu kan jag fylla i en övning per sida :) Bra och organiserat :)

DAGENS MAT:
Frukost 09:00 sub (typ lång, smal fralla) med skinka, mjölk
Lunch 13:00 sub med skinka och getost, mjölk, lite mörkchoklad
Mellanmål 16:00 en banan
Middag 18:00 potatisgrynsgröt, sylt, mjölk, några salmiakgodisar till efterrätt
Kvällsmat ca 21:00 ½ knäckemacka med ost, vatten
Motion: nej, välbehövd vilodag, dock diskning och bykning.

Inga kommentarer: