onsdag 11 augusti 2010

DAG 38

Det var väl onsdag idag, eller hur? :)


I flera veckor har jag drömt om att nångång få delta i ett triathlon. Igår, efter en hel del surfande, hittade min kompis ett event som går av stapeln i Helsingfors i september, ett slags mini-triathlon. Det vore perfekt, alldeles perfekt, om inte Midnattloppet vore exakt samma dag, och Espoon Rantamaraton veckan efter :( Så, det blir inget triathlon för mej i år, i alla fall inte under tvälingsförhållanden, men funderar allvarligt på att knåpa ihop ett eget, där jag får öva på alla delmoment och på byten av kläder osv.

Känns lite piss i kroppen när man ser nånting som man verkligen har gått och funderat på, velat vara med i, och så kan man inte, för man har redan ett event samma dag. Jag funderade allvarligt på att delta i triathlonet ändå och springa Midnattsloppet på kvällen utan direkt tidtagning, men sen slog det mej att jag faktiskt har en halvmara veckan därpå... Funderade ju redan när vi anmälde oss till Midnattsloppet ifall vi kommer att orka med det och en halvmara på samma vecka, men vi beslöt oss för att det gör vi. Däremot tror jag inte att jag orkar med ett triathlon, 10km löppningsevent och 21,5km löpningsevent på samma vecka :( Nå, man vet till nästa gång :)

DAGENS MAT:

Frukost/lunch 12:00 rågbröd, falukorvsaktig korv, vatten

Mellanmål 15:00 kvarg med smak av vitchoklad och lime

Middag 17:00 potatismos, kvarvarande falukorvsaktiga korv, vatten

Kvällsmat 19:00 2 bananer, vatten

Motion: en kort promenad

Inga kommentarer: