måndag 9 augusti 2010

DAG 35

Söndag.


Har varit jätte trött, så jag har mest sovit hela dagen, vilket var riktigt skönt må jag säga :D


På kvällen gick jag ut med Emil en sväng och tittade på hästarna, sedan mötte vi upp A vid gymmet och jag fick ta en genomkörare av axlar, bröst och rygg. Blev ett lite halvkasst pass eftersom jag inte riktigt hade motivationen på plats.
TRÄNADE:
Triceps i kabel

Breda Latsdrag
Smala Latsdrag (tips nån bra introduktionsvideo till detta, såg bara förj*vligt ut när jag provade :D )
Bänkpress


När vi skulle gå från gymmet vid halvtio tiden på kvällen så märkte vi att vi var omringade. Av en sjuhelvetes orkan-monsun-goes-on-Nordictour... Regnet öste ner, himlen var helsvart och lystes upp av enorma blixtar. Det var som på film. Väldigt dålig film. Och det var helt på riktigt. Utanför gymmet finns en liten trappavsats med tak, där under stod ca 10 fotbollskillar och försökte skydda sig mot monsunen. Vi hade ju igång allt här hemma, datorer, TV, tvättmaskin... Å Nemi var ensam hemma (hon gillar INTE åskväder!) så vi täckte vagnen med regnskydd och funderade om vi skulle springa hem.
VARFÖR:
ensam hund hemma i åskväder-inte bra
många elektriska apparater igång-inte bra
VARFÖR INTE:
att springa i ösregn, när det är helt kolmörk ute och dessutom blixtrar-inte bra
hela vägen är typ kantad av enorma träd-inte bra
A sprang iväg det fortaste han kunde för att se till Nemi. Jag och Emil kom efter, vid gymmets parkeringsplats (som är brevid övergångsstället vi ska korsa för att komma till den vägen som går till oss) så var vi helt plaskvåta. Vi hade då sprungit ca 15 meter. A fortsatte hem och jag blev ensam på den becksvarta parkeringplatsen och funderade en stund ifall det var värt risken att springa hem eller gå tillbaka till den smala avsatsen.
Emil och jag valde att springa.
Vi kryssade under diverse träd och buskar och försökte sicksacka för att undvika blixten :) Borde bli stuntman efter den där pärsen :D
Precis innan vi kom till vår gård så verkade åskvädret ha bestämt sig för att placera sin gråa bak precis ovanför gården. Ja, det kändes så!
Vi tog skydd i en öppning under ett hus och såg liksom vår trappuppgång som en hägring någonstans framför oss bakom regngardinerna :)
Jag sprang så fort jag kunde och sicksackade fortfarande (löjligt, jag vet inte :D Men vi blev i alla fall inte träffade, haha). Det var ett stycke våt mamma och ett stycke våt unge och ett stycke väldigt lycklig hund när vi kom hem :)


DAGENS MAT:
Frukost 11:00 3 små skivor limpa, skinka, mjölk
Middag 18:00 tonfisk, couscous, ärter, ägg, mjölk
Snack: några salmiakgodisar
Motion: 1 timmes promenad med barnvagn, ca 30 min styrketräning, 15 min sicksackning i ösregn i spurtfart hoppandes över vattenpölar (undrar om det finns nån sådan idrottsgren?)

Inga kommentarer: