torsdag 5 augusti 2010

DAG 32

Tänk vad lite peppande, vänliga ord kan göra :)

Tidigare idag var en bekant till mej inne på min blogg (har inte gjort reklam för bloggen åt vänner och bekanta eftersom jag inte är okej att mina släktingar sitter och läser allt om mitt privatliv eller får vatten på kvarnen om hur fet jag egentligen är. Det räcker att dom kommenterar mina vällande fläskkorvar på varenda en släktmiddag eller släktträff.) Men en bekant hade hittat hit och kommenterade åt mej på min msn så här: Fattar inte varför du ha köpt en sådär liten klänning. Eller hade den kanske "krympt i tvätten"...? Liksom. Tack.

Blev så jäkla sur.

Alltså, jag köpte den där svarta klänningen för att den var snygg, på rea och fungerar som ett mål för mej. Den gick knappt över ena låret när jag köpte den och nu går den på, men absolut inte fast. Så det är på väg i alla fall.



Nu på eftermiddagen loggade jag in hit igen och hade fått så fina kommentarer :) Peppande ord från starka tjejer som både har nått sina mål i viktresan och som kämpar starkt varje dag. Jag sitter och ler för mej själv och mitt dåliga förmiddagshumör är som bortblåst :) Jag ska in i klänningen och säger lite sådär som deltagarna i Amerikas Biggest Loser, "next time you see me, i will be hot and slim!" :)



DAGENS MAT:
Frukost 09:00 en skiva piimälimpa med ost, honungsmelon, vatten
Lunch 11:30 några köttbullar och lite chilinachos, vatten
Middag 14:45 spagetti, köttbullar med gräddsås, lite gräddfil, vatten
Kvällsmat 19:30 kvarg, mörkchoklad
Motion: inget extra idag

Inga kommentarer: