lördag 7 augusti 2010

DAG 34

VI HAR EN FETTO-DAG IDAG! :)


Vi har varit till Mumindalen i Nådendal (brevid Åbo) :) Satt vid datorn i morse och hade faktiskt klätt på mej för engångsskull :D Då slog det mej, vi har pratat om att besöka Mumindalen nu när Emil är såpass gammal att han känner igen Mumin-figurerna och kan ha roligt på sånadär resor. Men det har inte blivit av att fara dit...


Sagt och gjort, vi klädde oss, satte oss i bilen och stack iväg. Nemi fick träffa mina föräldrar (som befanns sig på deras sommarställe) i Lohja och åka med dem till sommarstugan medan vi åkte vidare mot Åbo. Jag hade på mej ett par byxor som jag köpte i vintras (JA, ÄVEN DOM VAR FÖR SMÅ!!!) till en begravning (hann inte prova dem i affären då, så jag köpte dem och märkte hemma att dom var alldeles för små. Orkade inte föra dem tillbaka så jag har haft dem i skåpet sedan dess i väntan på bättre tider :) ). Då gick dom ungefär till halva låret, nu gick dom fast :D YAY!


Maten har varit riktigt kass idag, men vi "firar" sista semesterdagarna nu, så vi fettade till det riktigt ordentligt, haha. Har inte ätit frukost och ingen av maträtterna är i någon specifik ordning direkt. Vi stannade i Lohja och åt varsin burgar-meny med tillbehör, annars är allt bara random ordning.


Nej, jag vet att man inte ska äta på det här viset och nej jag har faktiskt inte alls dåligt samvete. Vi har ätit helt åt helvete idag och det skiter jag fullständigt i :D Därför att imorgon är det en ny dag och om jag ska spendera idag med att sörja över vår kassa mat-dag, så kommer jag att deppa ihop och fortsätta äta strunt imorgon. För varje tugga idag så visste jag att det var fullständigt onyttigt det vi åt, men det var bra att äta det ändå.
Varför?
Därför att jag fick en lite vakna-upp omruskning, så här kan vi absolut inte äta varje dag. Det är inte ens god mat! :) Så imorgon börjar vi från en ren tallrik och tar nya tag :) Det är ju ändå inte som att vi äter så här varje dag och vi hade faktiskt kunnat smälla i oss en glass också på allt det andra ;) Haha...
DAGENS MAT:
½ hamburgare, liten Coca Cola, pommes frites, lite salmiak, några gummibjörnar, lite jaffa (typ som fanta), mörkchoklad, lite citronvichy, 1½ äppelmunk, några pizza bitar.
Motion: 3 timmar promenad i Mumindalen

Inga kommentarer: