lördag 7 augusti 2010

DAG 33

Igår (fredag) fick Emil och jag en väldigt smart idé efter att det sket sig med byktvättandet, vi cyklar till A:s jobb, med cykeln fullastad med saker och så får A byta om på jobbet och springa hem, medans vi cyklar brevid. Jo, jätte smart idé. Det är 15km åt ena hållet, gassande sol och jag har alltså minst 25kg extra på min cykel (13,5kg ung herreman som har ca 1,5kg kläder, resterande ~10kg är kläder, skor, cykelstol och dricka).


Vägen dit gick ganska bra tills det var ungefär 3km kvar, då började benen känna av alla backar och sandvägar. Min cykel är väldigt bekväm och så, men utan luft i ringarna så är den väääldigt tungcyklad... :(
I alla fall, vi kom fram till hans jobb drack lite Coca Cola och med A bytte om så härjade Emil och jag på i allrummet :D Sedan cyklade vi hem. Tappade bort A på vägen och han var nästan hemma (lång historia, men måste vänta med Emil på Donken ett tag, han hade somnat och jag skulle väcka honom och ge dricka, så det tog ett tag).


DAGENS MAT:
Frukost 09:00 2 skivor skärgårdslimpa, skinka, vatten
Lunch 11:30 1½ hönsfilé, couscous, vatten
Mellanmål 14:30 kvarg med kakaopulver och lite socker, vatten
Mellanmål 18-tiden Coca Cola, lite godis, vatten
Middag 20:30 Massor mjölk, en maletköttfetaostrulle
Motion: 30km cykling med tung packning

Inga kommentarer: