måndag 7 december 2009

INTRODUKTION!

Go'kväll!


Det här är inte en viktblogg med en massa träningstips och tips på olika dieter. Det här är mitt sätt att konfrontera tankar om min viktnedgång, om mitt liv, om allting som är värt att nämnas :)


Min viktnedgång startade i januari 2009 och gick riktigt bra fram till sommaren/hösten 2009 då jag av nån oförklarlig anledning tyckte att det var okej med godis, choklad, pizza och läsk i ofantliga mängder. Visst, jag cyklade flera hundra kilometer under sommaren, men nu i höst har det inte blivit mycket annat än sittande på soffan än framför datorn, än framför TV-n.
Min startvikt låg på 114,3 KG, till mina 162cm. Jag lyckades gå ner till 94,0KG, men i och med hetsätandet har vikten sakta ökat.


Jag vet hur man ska göra för att gå ner i vikt, jag är gammal senior inom ViktVäktarna. Det brukar fungera bra de första 8 veckorna, sedan blir det så otroligt tråkigt att skriva upp allt man äter, så det börjar rent skita på sig :( Nu har jag tänkt prova den mest underskattade metoden av dem alla, nämligen jag ska inte banta! Jag ska inte köra med en diet och sedan falla tillbaka i mina ovanor. Jag ska inte köpa månadskort till ett gym och springa där 5 dagar i veckan (har provat det, blev bara slutkörd). Nej, jag ska helt enkelt äta vanlig, hemgjord mat, njuta av livet, inkludera motion och ta den här viktnedgången på allvar :) Med lite finsk sisu skall det nog gå vägen ;)


Min blogg skall förhoppningsvis bli mitt stöd i min kamp mot vikten, så ni som läser får gärna kommentera och peppa :)


Helena


PS. Jag kommer att föra över några inlägg från min gamla blogg... DS.

Inga kommentarer: