måndag 7 december 2009

DAG1

Hej!


När jag vaknade i morse var jag inte beredd på att än en gång ta i tu med vikten. Jag har egentligen inte alls den motivation som krävs. Men jag skall göra mitt bästa. Jag vet ju hur bra jag mår bara jag kommer igång :)


Egentligen är det dag 341, men eftersom det är nystart för mej idag, så firar jag med att nollställa dagsmätaren :D


Här är min metod:
Jag skall äta frukost, lunch, middag, mellanmål och jag ska motionera. Jag skall försöka minska på godis och annat sött/salt till lördagar. Motionen skall jag försöka ta in sakta men säkert, nu i början blir det nog mest promenader. Jag tänker inte lämna bort någonting, men jag tänker inte heller stå och försvara att jag ibland kommer att gotta mej :) Men jag skall inte göra gottandet till en vana. Jag har en 2-årig son och jag vill inte att han skall bli ett likadant sockermonster som morsan sin :D
Min man och jag är halvmaratonare (ja, faktiskt, fast jag väger 100+, 101,8 närmare bestämt). I september sprang jag halvmaraton (21,5km på 3timmar och 40 minuter, 30minuter bättre än förra året :) ).
Jag tycker om att jogga och hopppas på att joggningen skall bli en del av min vardag igen.


MATEN IDAG:
Morgonmål: ingenting, hann inte då jag förde Emil till dagiset och sedan har jag diskat och läst en bok :)
Lunch: höna (strimlor), sallad, naturell joghurt (hällde över kycklingen), en bit fetaost.
Mellanmål: en liten kokosboll (arma dagar då dagiset skulle sälja godis lagom till julen ;) ), en trip (saft) och 2 chokladbitar.
Middag: en pizzaslice (vi firar att A har blivit en nybakad och (ÄNTLIGEN KLAR) diplomingenjör!!! :) Lite apelsinjuice drack vi till maten.
Motion: promenad till dagiset och från dagiset till affären, så totalt ungefär 3km i maklig takt :D Skall försöka dra med A ut på kvälspromenad :)
Okej, det blev pizza till mat, men hey, det ska inte bli en vana ;) Snart är dag 1 avklarad oh det gick nog lättare än trott (kanske för att jag inte var beredd på att den skulle komma :D )
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: