torsdag 10 december 2009

DAG 4 (344)- TENTLÄSNING

Har varit en slapp morgon idag, borde ha klivit upp för länge sedan och läst på morgondagens tenter, men har i stället myst i sängen med en bra bok :) (det behövdes också)

Vägde mej idag, -0,5KG från igår, så just nu väger jag 100,4KG!!! Minus 1,4 KG på 3 dagar, det är bara för bra :) Känns så otroligt skönt att det är på väg neråt. Hoppas på att hinna komma till ungefär 97KG till julen, får ligga i hårdträning nu ;)


Igår köpte jag en ny kudde, för 88€, S V I N D Y R T ! men behövdes verkligen!!! Min nacke och min rygg håller på att ta livet av mej, sjukt hela tiden och trots massage och varma bad och stretching gör det ändå ont och känns stelt :( Hoppas att griskudden (svindyra kudden) skall ge nånslags första hjälp :)


På tal om svinkuddar och grisar, ni har säkert alla följt med debatterna om svininfluenssan i världen, vaccinationer och så vidare. Vad är er åsikt?

Personligen har jag inte vaccinerat mej och vet inte om jag kommer att göra det heller. Jag kommer inte att låta Emil vaccineras, eftersom jag inte vill utsätta honom för ett vaccin som inte testats under en lång period. Men samtidigt känns det svårt att bestämma sej för vad som är det rätta. Vaccinera eller inte? Och vem är jag att bestämma över en annan människas vaccineringar? Okej, Emil är minderårig, bara 2 jordsnurr gammal, men har åsikter och känslor för det... Känns svårt att bestämma.

Borde läsa en bok till en engelska kurs också, förutom alla tenter vi har på kommande. Oj oj oj... Och så är det ögonläkare på måndagen, och jag önskar så klart att det Ä N T L I G E N kommer fram vad jag lider av.

DAGENS MAT:

Morgonmål: Rågbröd med sallad, skinka, gurka och 2dl apelsinjuice.
Lunch: tonfiskröra (naturelljoghurt, kryddor och tonfisk), soltorkade tomater, gurka oliver och avocado och vatten.
Middag: höna (kyckling) med couscous, naturell joghurt, oliver och soltorkade tomater och vatten.
Mellis: naturelljoghurt och blåbär.
Snacks: 4 chokladbitar och några minikokosbollar (snart är dom slut så kan man ta godispaus ;) )
Motion: promenad och tyngdlyftning i form av bärande av matkasse och 12,5kilo 2-åring.. TUNGT!

Inga kommentarer: