fredag 18 december 2009

DAG 12 (352)-SJÄLARENING OCH JULSTÄDNING

Hejsan!

Har haft en liten paus nu, datorn kraschade och Emil å jag har varit sjuka (är fortfarande) :(
Maten har det inte gått så bra med, har blivit mest smörgåsar och lite glass eller frysta bär (bra för halsen och man orkar inte laga mat när man är sjuk :( ) Vi har beslutat med Andreas att försöka kontrollera inköpen lite bättre... :) Alltid någonting :) Motion har det blivit i form av pulkadragning. Emil älskar att åka pulka och eftersom Nemi inte vill dra honom så måste jag göra det :D Provade faktiskt en dag att låta Nemi dra honom, det gick bra, tills Nemi satte av i fullfart :/

Har städat och håller på att möblera lite om här hemma. Storstädning på gång, så mycket skit som ska bort! :) Känns rent och fräscht när man får kasta bort saker som man inte gör (gjort) någonting med. Alla gamla papper och vykort och dagböcker å allt möjligt... Samlar bara damm och aldrig använder man dem heller. Rensar på sät och vis själen också-när det är rent och snyggt så blir man ren i själen :)

Igår hämtade Emil å Nemi å jag en gran. Den är precis lagom stor (liten) och får barra i sitt lilla hörn i vardagsrummet :) Doftar (l)ju(v)ligt av gran här hemma :) *hih* Sedan klädde Emil å jag den, vi har inte så mycket granpynt så det blev en kanelstång i toppen, lite ljus å så några filthjärtan :)

Har tvättat en massa tvätt, fattar inte hur tre personer kan producera 10 byklass med tvätt på 2 veckor? Är som att vi aldrig tvättar, å det vet jag att vi gör... Tvättar 1-3 byklass per dag liksom... Huhhuh...

Igår var min kusin här och fixade en kalender åt farfar i julklapp, det kommer att bli skitbra :) Vi hittade bilder på mina å hennes föräldrar från 70-talet och 80-talet :D Hahha!!!

DAGENS MAT:
Morgonmål: Malax limpa med ost och skinka
Lunch: En liten fryspizza (ja, inte precis den bästa bantningsmaten, MEN det enda vi har i frysen för tillfället...)
Middag: Kyckling, wokgrönsaker, couscous och en massa kryddor (lite á la indiskt). Glass till efterrätt givetsvis ;)

Inga kommentarer: