onsdag 9 december 2009

DAG 3 (343) BAJSDAG! :(

S U C K!

Dagen har varit en enda bajsdag. Både ur matsynvinkel och annars också.

Min farmor dog i morse, 9.12.2009 klockan 03:18, *tyst minut* Det känns så konstigt att hon är borta. Hon var en person med en väldigt stark personlighet och jag tror att alla som träffade henne minns henne. Hon hann med att föda två barn, se fem barnbarn växa upp och fick dessutom se ett barnbarnsbarn innan hon dog. Hon var en väldigt djurkär människa och älskade hundar :) Alla har vi våra brister, så också hon, men vi kommer att minnas de fina stunderna med henne, hennes brunaskåp (där det förvarades godis och choklad) och hennes matsal där det avnjöts en hel del köttbullar och kakor under de åren vi fick med henne. Tack farmor för alla gemensamma år, hoppas du har det bra där du är nu! :)



Åkte till skolan idag, kom för sent, stressade dit, kolliderade nästan bilen, för att slutligen sitta på lektionen i 10 minuter och sedan få höra att dagen slutar där-jag stressade alltså i onödan! :( Kunde i stället ha blivit hemma och gjort läxor, läst på tenter eller hjälpt till med begravningen.

Åkte sedan en sväng till min farfar och höll honom och några släktingar sällskap. Efter det via min favoritbutik- Novita, lite nya garn i härliga färger, efter Emil på dagiset, köpa ny kudde-min nacke och rygg tar död på mej snart :( Å så i väg efter A. Emil och jag hann med ett snabbt café-besök.



DAGENS MAT:

Morgonmål: 2 skivor rågbröd med sallad, skinka och brieost, 2dl apelsinjuice

Lunch: 3 knackkorvar och en ½bulle (vi delade med Emil på caféet.

Middag: en grekisksallad och en ostburgare på McDonalds, hemgjord blåbärskvarg (fettfritt!)

Motion: nä, men har gått alla trappor som kommit emot idag :/

Inga kommentarer: