måndag 11 januari 2010

DAG 36(376)-STÄDNING!

Puuust!



Idag har kastat ut julgranen, bäddat alla sängar med nya lakan, fört ut tonvis med skräp, fört bort gamla kläder till UFF-lådan, handlat mat och nödvändiga grejer (sopborste, sopsäckar, diskmedel osv.) Varit riktigt duktig med andra ord :D
Men så har jag nog varit riktigt lat också... Det ska medges. Såg på film (Virgin Suicides) och åt frukost. Efter det bar det av till affärerna.
Nån jäkla lapplisa hade hängt en så jävla onödig böteslapp på bilen. 40 euro!!! Vi som inte har så mycket extra pengar att röra oss med, som sparar till en diskmaskin! Å så får man böter. Kul. NOT! Bötestanten, om du läser detta: Se dej där solen inte skiner :(


Köpte en såndär uppblåsbar madrass/gästsäng från Jysk. Eftersom vi inte mera har vår gamla säng (som vi hade som gästsäng) och A:s föräldrar kommer på besök ibland och oftast vill sova nånstans å :D. Tyvärr är madrassen nog för smal för två personer. Fattar inte varför man gör madrasser som är 102cm breda och 163cm breda. Kan det inte finnas nån 120 eller 140cm bred madrass? Vi har verkligen inte plats för en 163cm bred madrass. Men vi får väl ha en madrass och en tältsäng eller nåt när dom kommer. Stackars dom. Hoppas dom klarar av vår fattigmansversion på hotellbädd i ett par nätter :)


För övrigt har jag upptäckt en ny favorit affär (mataffär alltså) LIDL!!! BILLIGT (we like) och rätt så mångsidigt utbud av varor, också finska varor. H Ä R L I G T! sade min plånbok och drog en lättnades suck. Alltså, jag handlade 2 paket isté, 2 paket saft, skinka, en massa bröd, smör, ostar, godis (jaaa, jag veeet!) korvar osv. och slutsumman landade på 28 euro, det är typ ingenting för en veckas mat!


Lunchen blev lite till skit idag, hann helt enkelt inte laga nån vettig mat. Väl hemma gjorde jag en smörgås, packade upp matvarorna, lastade hunden i bilen och hämtade Emil från dagiset. Stackars pojke, han hade haft en dålig dag å varit riktigt ledsen :( Så vi hade lite mamma-Emil-mys med film, lite godis, middag så klart (nuggetter, spagetti och hemgjord dippsås) och en massa bus. Fast buset tog slut när Emil kastade sig huvudstupa rätt in i skallen på mej. Jag kan slå vad om att jag har en bruten panna, en stor krater mellan ögonen och en hjärna som drog iväg på semester. Huvudvärk hade jag i alla fall resten av kvällen. Nice. NOT!


Kom en bra film på TV sent på kvällen. Minns inte vad den hette, men den var på tyska och handlade om ett multimiljonbolag som fuckat med igentäppningen av gruvor-> vilket då ledde till att en hel stad var i fara och människor slukades ner i jorden när gruvorna rasade. En snygg tjej som var nyutbildad geolog skulle trots miljonföretaget och rädda staden tillsammans med sitt snygga ex. Resten kan ni säkert gissa? :)


G O N A T T !

Inga kommentarer: