fredag 1 januari 2010

*TYST MINUT*

Min farfar dog 28.12.2009, bara ett par dagar efter farmors begravning.


Min farfar var en varmhjärtad humorist, som aldrig sparade på skämten. Jag minns honom som en vithårig gubbe, som gick med en käpp och som för det mesta skrattade så han kiknade. Han hade vild fantasi och berättade gärna sagor för mej och mina bröder när vi var yngre. Min farfar var bra på matlagning och lagade mer än gärna små gourmeträtter som t.ex "Gubbröra" som fanns på bordet varje jul och påsk.



Farfar var också en duktig kirurg, med flera år av erfarenhet och han besatt en kunskap som man bara kunde avundas. Han berättade mer än gärna för oss om människans matsmältningsorgan; hur de fungerar och vad de heter. Jag har haft en otrolig tur som har haft en sådan farfar som jag har haft. Världens bästa farfar! :)Världens bästa farfar fick ett långt liv, med fru och två barn, flera hundar, barnbarn och ett barnbarnsbarn. Han fick jobba med det han var bra på, han fick se sin familj växa upp och få egna familjer. Han fick fira en sista jul med vår familj, han fick se sitt barnbarnsbarn och han fick se släkten en sista gång innan han dog. Min farfar var en stor personlighet och omöjlig att inte tycka om. Vi kommer att sakna dej och ditt skratt, dina skämt och din personlighet. Vi hoppas att du fått frid.
Ut, mot ett hav


Går din vindlande färd
Under en gren, längs ett snår, ringlar din fåra
Av egen kraft
Kan du bana dej väg
Orädd och fri, ingen rår
Över dejLilla vatten
Ut, mot ett hav
Ska du rinna en gång
Du ska flyta ihop
Med dess vågor
Och höga böljor
Ska lyfta skeppen
På breda skuldror
Mot himlens skyar
Du får resa
Till en annan värld
Du som går
Du som når
Till ett hav

Inga kommentarer: