fredag 15 januari 2010

DAG 40(380)-ÄNTLIGEN FREDAG!

Vaknade med migrän idag.
Vilken underbar morgon, just precis så som man vill må när man har tenta på eftermiddagen och skall orka städa och hålla på hela förmiddagen.


Vi fick läkartid åt Emil igår kväll så idag morse for vi och kollade hans öron. Ena röret hade lossnat så nu väntar vi på att det andra ska lossna så vi slipper öronpluggarna och bekymren med vatten i öronen.


Läkarbesöket tog inte länge, så vi hann med lite snabb shopping i Apoteket (hudkräm och öronpluggar åt Emil, värkmedicin åt mej och lite salmiak och lakrits åt A). Sedan en snabbis till Kicks och handla en mascara och ite ögonskugga åt mej. A hittade en superfin presentförpackning med Diesel-produkter för män. EDT:n doftade supergott och paketet kostade inte så mycket så A var nöjd :)


Lunchen blev dessvärre en misslyckad snabbis och jag fick rusa iväg för att hinna med bussen till skolan. Träffade mamma på vägen så hon skjutsade mej sista biten. SKÖNT! Att åka buss med migrän är verkligen inget jag rekommenderar!


Tentan gick sådär. Hade inte läst på den alls, hade faktiskt glömt bort hela jävelskapet. Stressade hem direkt efteråt så att A skulle hinna på sin Afterwork. Mamma råkade komma förbi skolan igen (hon jobbar nära) och undrade om jag ville ha skjuts någonstans. Sådant tackar man inte nej till :)
Kom hem, hejade på A, som snabbt visade vad han köpt från butiken (en light cola, lite fredagsgodis, fryspizza och rågbröd) ÅÅÅH vilken syn för en med migrän :D Salmiak och choklad och mat :) Huvudvärken har lite lättat nu å efter en Burana. Satte mej vid datorn (Emil sov dagssömn) och skulle logga in på bloggen när jag märker att det står ett stort paket från Kicks på min dator. Ett samtal, en massa skrik och tjoande senare är jag en lycklig parfymägare!!! Amor heter parfymen och är en stor favorit (men tyvärr dyr :( ) Å så står den på min dator!!! :D IIIIIH!!! :) Vilken snäll man jag har (ibland) :D
Kikade på parfymen tidigare idag, men köpte den inte då jag tyckte att jag inte hade råd med den... :)


Emil öppnade parfympaketet nu och sa: "Wooow!" :D Underbara unge :) Nu ska underbara ungen och jag äta gott och kika film :D Ha en skön fredag ni också!

1 kommentar:

Anonym sa...

:) Glad att du gillade den :)

-A