torsdag 14 januari 2010

DAG 39(379)-TORSDAG

Morgonen började med vägning och jag kommer inte ihåg exakt vad jag vägde, MEN jag har i alla fall gått ner några 100gram sedan sist. Så det är bra :)
Jag väger mej på ett Wii-bräde (egentligen varje dag) men min viktdag är fredagar (kanske för att man lät svullar på lördagar och söndagar och då väger som mest på söndagar?) Jag tränar också på Wii-brädet, fick ju Jillian Michaels träningsspel i julklapp (nån som tycker att jag borde träna mer? ;D ) och det är verkligen B R A ! Idag körde jag ett 5 minuters Fat Burning program, som går ut på att man ska jogga i 1,5 minuter så hårt man orkar, sen kommer det nån övning, ibland hukövningar, ibland armpress osv som man sedan gör i ca 2 minuter, sen är det joggning igen i 1,5 minuter. Såå bra! Svetten rinner och man får upp flåset. Låter kanske konstigt att en TV + en Wii kan få upp pulsen, men det är sant! (Jag har sprungit halvmaraton så min kondis är inte helt kass! Så svetten som rinner är faktiskt ett tecken på effektiv träning :) )


Vi skulle ta en långpromenad idag, men vi stannade inne och diskade och tvättade tvätt. Byklass efter byklass... Oj oj oj... Vi har disk upp till taket, fattar inte hur 3 personer å en hund kan producera så mycket disk på en dag? Eller tvätt... Det är som att här egentligen bor ett helt kompani och inte 2 vuxna å 1 barn... å 1 hund som ibland behöver få sina snuttelakan tvättade :D
En kort promenad runt kvarteret hann vi med, Emil var glad över att få komma lite ut i den friska luften, han promenerade hårt trots att han är sjuk. Duktig kille! Sen körde vi bilen till en annan parkeringsplats (man får så lätt böter här utanför oss!). Nemi fick komma med i bilen, hon älskar att åka bil.


Emil har också bakat idag, en kryddkaka och en chokladkaka. Vi övar inför A:s färdighetsfest (som han inte vet om att han ska ha :D ) Emil var sååå gullig när han skulle baka, rörde ihop äggskal och ett sockerpaket och var så glad och nöjd :D


Medan Emil sov idag har jag surfat runt på olika bloggar. Och herre min je va det finns för skräp att läsa. Hittade idag minst tre likadana bloggar om blonda tjejer som bor nära Stureplan och som lever för smink, kläder, skor, vänner, fester, silikonbröst och idoler. Alltså näää... Och alla dessa tjejer toppade bloggvärlden (i Sverige) och var de mest lästa bloggarna. Hur kan sådana bloggar vara mest lästa? Det finns ju ingenting att läsa när vartannat ord är shopping och vart tredje ord är Gina Tricot eller H&M? Huhhu. Som tur var hittade jag också en blogg som var riktigt smart, handlade om inredning (HELT I MIN EGNA STIL!!!) och barn och livet. Såna bloggar gillar jag :) Hurra för dem! Läser hellre om nåns (tråkiga) vardag med sina barn och desperata försök till inredning med minimi budget än om lösnaglar, lösögonfransar och silikonbröst. Alltså en av dessa modetjejer hade shoppat fler skor på en vecka än vad jag har gjort på 10 år. Å jag gillar också skor...


Vi har ätit ganska lika idag (förutom att jag hann med frukost!). Kyckling och
mörk spagetti till lunch och indisk kycklinggryta till middag (kokosmjölk, kyckling, mörkt fullkornsris, grönsaker och kryddor). Å så en liiiten bit av vardera kakan som Emil bakade :) Mums!


Nu tvätthängning!

Inga kommentarer: