fredag 1 januari 2010

GOTT NYTT ÅR! :)

GOTT NYTT ÅR!

Vi hade en riktigt skön nyårsafton tillsammans med mina föräldrar och deras hund. Vi åt god mat, hemgjorda vårrullar med wokade grönsaker och strimlad kyckling) och glass till efterrätt :) MUMS! Vi hade mysigt och spelade lite sällskapsspel och hundarna fick hålla varandra sällskap medan raketerna smällde :)

Emil var vild som vanligt... :D Men stackaren hade suttit i bilen i över 500km och minst lika många timmar :)

Jag uppskattade verkligen att inte behöva åka någonstans för nyårsfirande. Plus att det var fritt fram att vara "tråkig" å dricka vatten hela kvällen (ingen välmenande kompis som kom med alkoholvänliga uppmananden). Ja, jag är faktiskt så otroligt tråkig att jag inte dricker just nån alkohol, och vet ni vad? Jag är stolt över det! :D

ÅRETS NYÅRSLÖFTEN:
1. Försöka fortsätta leva hälsosamt (men absolut sluta leva efter dieter och snabb-bantningsprogram). "Allt men inte alltid" blir nog vårt nya motto för i år :)
2. Få klart ett renoveringsprojekt innan vi påbörjar ett annat.
3. Försöka hitta ett jobb (jag då) så att vi har liiite mer pengar att röra oss med. Visserligen får A lite mer pengar nu när han är klar från skolan, men jag har typ noll inkomst *fattig studerande* :(
4. Göra saker tillsammans, vi har planerat in lite familjetid i sommar, H Ä R L I G T !
5. Lära Emil att vara torr :)
6. Föra in vardagsmotion, vi älskar ju at cykla så mer sånt!
7. Hitta nån kul hobby :)
Det var väl dom löften jag gjorde. Vanligtvis brukar det bli att man lovar att gå ner i vikt och bli snyggare, men i år ska jag inte pressa mej, jag ska lova mej att ta in nyttiga saker i vårt vardagliga liv, men jag tänker inte lova att gå massor ner i vikt, det blir bara press på en och det funkar inte för mej i alla fall. Nu ska jag njuta av ett nytt år! :)

Hoppas på ett riktigt bra nytt år :)

Inga kommentarer: