fredag 1 januari 2010

SNABBSPOLNING AV JULEN :)

Vi reser runt så här på julen, enligt vår egna lilla tradidition, så jag har inte haft tid att skriva så mycket om vår jul. Men här är en lite snabbspolning :)


Julafton: mina föräldrar, tillsammans med mina bröder och vår farfar. En väldigt lyckad kväll med massor av god mat (och det fanns alternativ för livsstilsförädrare som t.ex kokt potatis i stället för potatisgratäng). Åt ju nog massor, men det är jul bara en gång om året :D Brorsan var en väldigt lyckad jultomte och Emil var helt tagen :) Lite blyg, men gillade alla presenter han fick :)



Juldagen: S T Ä D N I N G de luxe och sedan köra 500km upp till Nykarleby till A:s föräldrar :) Julklappsutdelning, julshopping och bara julslappning :) Maten var det ganska bra med, blev mycket kyckling, ordentligt kött och sallader. Tyvärr också en hel del julgodis, gräddtårtor (vi firade A:s examen och A:s föräldrars bröllopsdag). Motionsmässigt har det varit en helt okej jul, förutom 5 timmar sittande i bilen så var Emil och jag å åkte kälke, sprang upp för backarna och åkte ner, å så åkte vi spark (riktigt gammaldags spark!) så min rumpa har blivit riktigt fast ;) Haha :D



Dagen före nyårsafton/nyårsaftonsmorgonen: Köra 500km söderut hem till oss och så påbörja en evighets lång byktvättning och uppackning av saker. Hämta Nemi tillbaks hem och göra i ordning inför nyåret :) Nyårsmaten var riktigt lätt och fettvänlig :) Mina föräldrar kom på besök och vi fick ett fint avslut på det gångna året :)

Inga kommentarer: