torsdag 14 januari 2010

DAG 38(378) (ONSDAG)

Hittade bilnyckeln idag, inne i skrubben. Yay! Vad sjutton den gör där är en gåta, MEN jag är glad att den är återfunnen!


Fick åka och byta min härliga Mickey Mouse tröja som jag köpte i tisdags. Nån jävel hade klottrat med kexpaket och kexsmulor inne i tröjan, och det märkte jag först hemma (kunde inte prova den eftersom Emil var med). Ordentligt äckligt om ni frågar mej. Vilken jävla idiot får mysighetskänslor av att skita ner kläder som andra vill köpa? Jag bara undrar...


På H&M var dom inte riktigt med på att byta tröjan till en annan tröja i samma storlek, tills jag argt snäste att jag absolut inte vill ha en tröja som är nerskitad med andras lunch och mellanmål. Tjejen i kassan kollade in i tröjan (som var ren eftersom jag putsat av den lite) och undrade var alla påstådda kexsmulor och papper fanns. Ja, på mitt vardagsrumsgolv, i tvättmaskinen, på mattorna i lägenheten, i min kasse där alla andra nyinköpta kläder funnits... Bara att komma och städa om hon önskar!
Uuuäääh, känns sååå äckligt sånt där!


Efter alla äckligheter åkte Emil å jag på jakt efter lite Cars figurer. Vi vill ha Mac och andra häftiga bilar från Disneys film, Cars.


Vi var till 3 olika shoppingcentrum runt om i Esbo/Helsingfors, till slut hittade vi:
1. Mac-långtradaren
2. Skitiga Blixten McQueen
3. Hjullås Blixten McQueen
4. Den där Blåa bilen som är DJ
5. Mini Cars: Luigi och Guido goes on Fillmore's festival
6. Mini Cars: Blixten och Chassen goes army
Emil var en väldigt nöjd kille och jag var en väldigt nöjd mamma eftersom alla bilarna var nedsatta i priset och det blev en riktigt superbillig leksaksshopping! :) T.ex Blixten bilarna hade kostat 7,99€ och var nu 2,99€, sååå värt besväret.


Då vi skulle hem från den sista affären sa vår riktiga bil upp kontraktet och stack iväg på semester. Helt oförberett. Nice. Emils nyförvärv hade tyvärr inte riktigt kapaciteten att ta oss 20kilometer västerut hem tillbaks... Så då fick vi alltså överväga alternativen som var:
*att åka buss hem och lämna bilen där i parkeringshuset som kostar multum per timme
*att vänta på att nån snäll släkting med bilbarnstol kunde skjutsa oss hem OCH betala multum för att ha bilen i parkeringshuset
*att prova om nån av Emils nya Cars-bilar kunde köra oss till någon taxistation?
*att försöka tvångsköra en död bil till närmaste bensinstation och försöka väcka den till liv
*att drabbas av tillfällig sinnesförvirring och helt glömma bort att vi har en bil, åka buss hem och yrka på sinnesförvirring då räkningen från parkeringshuset dimper ner i brevlådan?
Vi valde att tvångsköra den döda bilen till en bensinstation, då den plötsligt vaknar till liv, hostar till några gånger kör på (adrenalinkick???) hem och återgår till sin semesterkoma på parkeringsplatsen utanför vårt hus. Vilken hjälte vi har, nästan som den där Herbie :)


Matmässigt har det varit en bra dag. Hann inte med frukost MEN Emil å jag åt ris och kyckling både till lunch och middag, fast till middagen hade vi med wokgrönsaker i råddigåggan :) MUMS!

Inga kommentarer: