måndag 26 juli 2010

DAG 22

Go'natt på alla glada :)


Har haft en ganska lugn dag, först. Fick huvudvärk på eftermiddagen, antagligen för att Emils favoritfilm nu är Råttatouille, och den vill han helst se flera gånger om. Varje dag. (Ja, vi går ut med honom också, men så fort man är inne så frågar han: "Mio se filmen, fft fft (=mus ljud)" ) Egentligen kollar han inte på filmen när den är igång, han leker med bilarna, jagar hunden, pratar med mej eller A. Men stänger man av TV-n då är han framför den direkt och skriker att han minsann ska se blablabla(=exakta stället där filmen blev på). Han börjar kunna sina filmer utantill. Skrämmande nog så börjar jag ockå kunna dem utantill och vid tillfällen då jag är lite borta och sömnig så kan det hända att jag drar nån replik ur nån film. Då hoppas man att man inte sitter som värdinna på någon fest och utbrister: "Jag har en rått kock som gör all min mat!" Eller att man sitter på en konferens för läkare och psykologer och säger: "Jamen mat är viktigt för hjärnan. Jag har en råtta som sitter på min skalle och styr mej när jag lagar den godaste maten i Paris!" :) I och för sig hade det varit kul att se hur många som hade erbjudit med socialstöd och psykvård...


På eftermiddagen (ja, jag är kass på att planera dagen, blev panikrusning till gymmet senare!) så drog jag med Emil ut på promenad. Jag hade inget i baktankarna. Bara några träningsgrejer och så biljetter till kvällens gympapass. Vi har ett sådant system på gymmet att man får handla träningskläder där, och får med sig kläderna hem. Men man betalar senare via räkning. Ganska bra om man behöver något direkt men inte har med sig plånboken. Fast man får komma ihåg att det kan komma en saftig räkning senare...
Köpte två träningslinnen, dom 2 jag anväder flitigt har blivit för stora och tuttarna (som blivit några numror mindre) skvalpar bara omkring och varken jag eller medmänniskorna på gymmet kan träna ostört av allt "gupp-i-gupp och skvalp-skvalp".
Blev också ett par träningshandskar som ska invigas på armpasset nån dag. Emil charmade kassörskan och fick handla en billig nyckelring/nyckelhalsband, som han la runt halsen och lekte "Yo yo king king, where's our bling bling". For på gymmet idag och drog igenom två konditionspass. Träffade A och Emil vid gymmet, for med Emil till affären, skulle kolla på leksaker men for en sväng in till Kicks först och skulle handla en necessär och ansiktsmasker, men hade glömt plånboken hemma! KLANT JAG! Hade lite cash så jag fick necessären. Sen skulle vi till BRLelut, men dom hade hunnit stänga, trots att det var 5 minuter kvar till klockan 20:00 :( Åt middagen hemma, kollade på lite film med Emil och for på en snabb joggning med Nemi när A kom hem. Nu ska vi kolla film/somna på golvet! Gonatt på er :) Sov gott!

DAGENS MAT:
Frukost 11:00
havregrynsgröt, skivad banan, vatten
Lunch 12:30 thaikub (jasminris, kycklingsås), 2 skivor skärgårdslimpa med ost, vatten, ett stort glas mjölk. Några bitar mörkchoklad till efterrätt.
Mellanmål 16:45 en banan, vatten
Mellanmål efter träningen 20:00 proteindricka från gymmet, fruktig smak. Heter något Protein Punch nånting...
Middag 20:30 en hönsfilé (kallas det kycklingfilé i Sverige??? Den där stora filé saken man äter, som finns på hönor, typ bröstbiten eller vad det är? :) ), banan, stort glas mjölk, några salmiaks godisar. Jäkla A som köpte salmiak :D

Motion: 55 minuterZUMBA med nån ny instruktör som visserligen var helt okej, men hon var inte Satu. Min idol. Sedan direkt på ett pass 55 minuter BODYCOMBAT med en ny instruktör som inte heller var Satu :( ca 2km joggning med Nemi, plus joggning till och från gymmet, totalt 4km joggning idag. Känns bra i kroppen nu :)

Inga kommentarer: