måndag 12 juli 2010

DAG 8

MÅNDAG!


Näe fy fan vilken dag!


Sov ganska länge igår och när jag vaknade gick vi ut på en liten promenad. Åt väldigt sent. Fick tummen ur röven och gick ner till gymmet och tog två biljetter till kvällens Zumba och BodyCombat pass. So long, so good.
Men sedan...
Gick en sväng med Nemi innan träningspassen och ute mötte vi en annan hund. Ägaren till den hunden lät sin hund komma fram till Nemi (hade flexikoppel tror jag???) och Nemi blev arg. Hundarna började bråka och gubben och jag fick dra våra hundar åt varsitt håll. Gubben började genast kolla sin hund ifall den fått några skador och jag kände hur jag bara skakade, tänk ifall han hittade nånting?
Det gjorde han som tur inte.
Jag kom hem, skällde på Nemi, stressade för att hitta mina träningskläder och skulle precis gå när A såg en blodpöl på golvet. Trodde att det kanske kommit från Nemis nos ifall hon bitit den andra hunden? Någonting var fel, det kom mera blod och när jag försökte kolla Nemis nos och mun så blev jag ännu mer blodig på händerna. Vi försökte få Nemi bort från skorna (hon tycker om att ligga på våra skor av nån anledning, grov skofetisch?) när jag plötsligt mrker att mitt pekfinger går rakt in i hennes underkäke/haka/hals. Och att jag alltså känner köttslamsor och inte päls.
Tog en titt och konstaterade att hon fått ett djupt och ett litet sår på hakan/underkäken. Det blev att ringa veterinären, köra i ilfart dit (dom hade egentligen fullbokat) och få såren putsade och decificerade, starta en antibiotika kur, värkmedicins kur och daglig sårtvätt... På vägen dit kollade jag en gång till på såren i dagsljus, vi kan säga så här: jag har sett det mesta i sårväg, har ju studerat/studerar till sjukskötare. Men jag har aldrig sett någonting lika äckligt i hela mitt liv. KÄNSLIGA LÄSER PÅ EGEN RISK!
Man kunde se långt in i köttet i hakan/underkäken, och sticka fingret långt in i såret. Det var blodigt, slamsigt och äckligt. Känder hur blodet började rinna ur skallen och ner i marken någonstans. Fick samla mej en stund innan vi kunde åka.


Efter veterinärbesöket (Emil var med, ingen barnvakt med så kort varning) märkte vi att Emil var väldigt upprörd och sa flera gånger att där ute finns en haua (hund) som va arg och som gav Nemi pipi med sina tänder. För att visa hur den andra hunden gjort så bet han ihop med tänderna flera gånger och pekade på sin hals. Vi försökte förklara att Nemi mår bra och att hon får medicin och att han inte behöver fundera på det, men han var som inne i sin egna värld ett tag :( Ringde i panik till mamma (ja, jag är 25 år gammal och ringer mamma när jag har problem :D ) och frågade vad jag skulle göra Vill ju inte att Emil som är 2,9 år gammal ska behöva fundera på allvarliga saker som arga hundar osv...


A fick åka till apoteket pch handla sårtvätt, lite godis och en överraskning åt Emil :)
Emil fick en liiiten godisask och en Cars Disney tidning. Det var en stor hit! Han satte sig ner och kollade igenom tidningen och åt godis (han äter aldrig allt, hälften brukar falla på golvet). Sen fick han spela Playstation 2 med A :) Tror A snart har en ganska övertygande motståndare ;)


DAGENS MAT:
Frukost 10:30 bröd med skinka, vatten
Lunch 15:45 Findus potatisgratäng och pepparbiff, grönsaker, vatten
Middag ingening, men en ljus dubbelmacka med mewurs och ost efter veterinär besöket, 2 knäckemackor med Kalles Kaviar, vatten och lite Coca Cola, några salmiaks godisar


Och ja, jag vet att godis på måndagar är tabu, men ibland behöver man få lite godis... Får stå över fredagsgodiset isället.

Inga kommentarer: