söndag 18 juli 2010

DAGEN EFTER...

Vilken natt! :)

Musklerna är lite ömma, men det känns inte alls lika illa som det har gjort tidigare efter en halvmara.
Vi fick ändra rutten lite, eftersom en del skogspartin var så mörka så det hade varit rent farligt att springa där (man springer längs stranden under nästan hela rutten och att springa längs vassa klippor på små slingrande sansstigar i beckmörker är inte bara dumt, det är livsfarligt och korkat!) Vi tog omvägar längs slingrande asfaltvägar och slutresultatet blev det samma som att springa längs de två skogspartierna på ca 2km styck som vi avböjde. Totalt 21,5km. En fullgången havlmara :)
Jag märkte att för första gången i mitt liv hade jag mod inför mej själv att säga "nej, jag vill inte" när det kom till ifall vi skulle vika av in i skogen eller inte. Förut hade jag varit tyst, låtit nån annan bestämma och varit enormt sur ifall vi inte sprungit exakt på den vägen som vi hade planerat. I min värld har ändrad träning varit lika med ingen träning alls. Sjukt, jo jag vet! :D Men nu har jag insett att ALL träning är hemåt!
Vad spelar det egentligen för roll om vi skippade skogen, när slutkilometrarna blev lika?

Vad tiden blev? Jo, håll i er nu gott folk, min tid var 3:13:00!!! Alltså exakt 30 minuter bättre än i höstas! Och med en totalförbättring på nästan en timme :D *ganska odrägligt stolt tjej* ;)

Vi startade vid midnatt och var hemma runt 4 på morgonen. Vi duschade, A blev hemma och sov medan jag åkte till mina föräldrar. Vi hade ju inte tänkt att ungarna skulle bli övernatten till morgonen, men eftersom Emil sov när jag kom (vaknade till en stund, men min mamma fick honom att sova på nytt, mirakelkvinnan!!!) så fick jag vila lite på deras gästsäng en timme. VÄLBEHÖVT! :) nemi var däremot helt knasig och ylade, hoppade, klafsade omrking i allt och alla, knyste (sådär piiip piiip, fnysknysbök, vårförklarat, men det låter gulligt), bet mej i händerna och tårna och slickade mej i hela ansiktet (nackdelen med att ha en hund som är nästan lika lång som en själv är att den når upp till ansiktshöjd), smällde mej med tassarna och ville vara i famnen. Tokiga hund :) <3>


När Emil vaknade åkte vi hem och A fick vakta Emil medan jag sov 2½timme. Sedan käkade vi frukost/lunch och bara slöade... uppdatering kommer senare med dagens mat osv :)

Inga kommentarer: