tisdag 13 juli 2010

DAG 9

Tjena mors!

Hett väder har vi... Man smälter ju bort med mindre :/

Vaknade redan före fem idag morse... Satt med Nemi en stund i vardagsrummet medan killarna sov. Hon hade så hett stackarn och bara flämtade och såg lidande ut. Hennes sår ser nästan ännu värre ut idag när blodet har torkat och man ser rakt in i hakköttet/undersidan av käften... Liksom ett stort jävla hål mitt i hakan... Nog för att John Travolta ser bra ut med sin grop i hakan, men det passar inte Nemi :( (dessutom är "gropen" för långt ner mot halsen och inte sådär sexigt på hakspetsen)...
På förmiddagen tog vi en kort, lååångsam promenad och sedan gick Emil å A till Anttila och handlade två barnfilmer (101 Dalmatiner och Nalle Puh Halloween). Vi såg på Nalle Puh och åt liiite godis till, det var myyysigt!!! :)
Emil orkade inte se hela filmen till slut och blev väldigt rastlös (trött) så jag tog ut honom på en promenad och han fick sitta i vagnen. Vi hann ut på gården när han somnade. Jag promenerade till köpcentrum och kollade i Lindex och Anttila på kläder :D
Hittade en MASSA snygga, ljuvliga, underbara vardagsplagg och festkläder och underkläder, har dessvärre absolut noll euro på kontot så någon shopping var det inte tal om. Men drömma får man kanske ändå? Dessutom vill jag inte ha en massa mellanstorlekar på kläder ifall jag ska gå ner en massa i vikt... Ja ja, önskar jag var en smal miljonär :D

DAGENS MAT:
Frukost 9:30 2 knäckemackor, en med ost och medwurst och en med Kalles Kaviar, vatten
Mellanmål: lite Malaco Truly Sunny när vi såg på film, ett stort glas saft
Lunch/Middag 16:00 ugnskorv med ost, sallad, gurka, tomater, vatten
Kvällsmat 20:00 knäckemacka med Kalles Kaviar
Motion: långsam promenad kanske 2km, en vända till affärerna, ca 2km, kanske gym ikväll, får se om man orkar med det :)

Och JO, jag VET att man ska äta mer regelbundet och frukost, lunch och middag, men i den här hettan orkar jag faktiskt inte äta och är inte hungrig heller... Så länge jag låter bli choklad, godis och glass i mängder så tycker jag inte det spelar någon större roll ifall ett mål mat om dagen blir borta... vad tycker ni?

Inga kommentarer: