fredag 30 juli 2010

DAG 26

It's time to cut somefat!


Sitter nytränad och ser på The Biggest Loser. Dagen började som vanligt med byktvätt, diskning och vilande. På kvällen for jag till gymmet och tränade först ca 30 min bröst, axlar och armar, sedan sprang jag ca 50 minuter på löpbandet medan jag kollade på Biggest Loser del 1 på TV-n som finns fast i löpbandet. LYXIGT! :) Blev totalt 8,5km joggning idag, vilket betyder att det nu är 19,5km kvar av min 100km på en månad challenge :)
Har ju så jäkla ont i vristerna och upp längs vaderna, men det kändes inte farligt alls att springa på löpbandet, tvärtom gick det förvånansvärt bra :)


Har ett mål som jag hoppas ska gå att få igenom. Ett par kompisar gifter sig i oktober och jag skulle så gärna väga 85kg (eller mindre!) på bröllopsfesten. Jag har ungefär 2 månader tid att nå mitt mål och som det nu ser ut på vågen, så nästan 10kg att gå ner :( Det kan bli ganska hårt, men jag vill försöka i alla fall. Om jag inte når 85kg till bröllopsfesterna så vill jag i alla fall vara såpass "tonad" i kroppen att jag täcks visa mej i ärmlös klänning. Har några alldeles underbara klänningar hängandes i skåpet som väntar på att få användas. Har aldrig använt dem, köpte dom när jag var som fetast som en liten morot. Nu vill jag äntligen äta mina morötter! :)


DAGENS MAT:
Frukost 09:30 (!!!) liiite havregrynsgröt (välling typ), 2 semlor (ni kallar dem väl typ fralla i Sverige :) Alltså jag åt inte 2 stycken fastlagsbullar! :D )
Lunch 13:30 1 hönsfilé, sallad, körsbärstomater, getost, vatten
Middag 17:00 1 maletköttrulle med fetaost i, sallad, körsbärstomater, getost, couscous md gräddfil och kryddor. Ett stort glas mjölk, vatten.
Snacks: smakade lite av A:s ostsnacks (inte så goda :( ), mörkchoklad, två bitar vitchoklad.
Kvällsmat 21:30 proteindricka från gymmet (Aminos Whey Amino Isolate), stort glas mjölk, vatten, en banan.
Motion: 8,5km löpning (2km fram och tillbaka till gymmet), 6,5km på löpbandet på gymmet, axel-, bröst- och armpass idag. Fick lite PB:n på en del övningar, vilket kändes bra :)


Ha en underbar fredagskväll allihop! :)

Inga kommentarer: