onsdag 14 juli 2010

MITT TRÄNINGSPROGRAM

Tänkte berätta för er hur mitt träningsschema ser ut för tillfället. Jag fick alltså träffa en PT (personlig tränare) när jag blev medlem på gymmet. Mitt träningsprogram skulle vara bra för en som vill utvecklas inom löpning men som också vill gå ner i vikt. Det handlar alltså om många reps med lättare tyngder.
När jag gjorde mitt träningsschema hade jag inga konkreta mål, ville gå ner i vikt och var inte riktigt säker på vad jag ville uppnå med min träning. Tyckte bara det var bra om jag gick ner lite i vikt och kanske höjde konditionen en aning, men utöver det så fanns det väl inget jag direkt önskade.
Va dum jag var!
Borde ha utnyttjat tillfället och frågat om hur jag ska träna för att slippa lös hud och få synliga muskler och etc, men men... får väl prova på egen hand vad som fungerar för mej :)

Nu vet jag inte vad dessa rörelser heter på svenska, så det kan bli lite Google-translator över det hela :D
MITT TRÄNINGSSCHEMA:
Uppvärmning på löpbandet, ca 15 min.
1. Knäutsträckning, sittande, 5-10kg, 3*15reps (idag tog jag 15kg)
2. Knäböj, sittande, 20-25kg, 3*15reps (idag tog jag 35kg)
3. Vaderna, sittande, 15kg, 3*15reps (idag tog jag 25kg)
4. Bröstmusklerna, sittande, 10kg, 3*15reps (idag tog jag 1set 20kg, 1set 15kg, 1set 10kg)
5. Ryggen, skuldrorna, sittande, 35kg, 3*15reps
6. Ryggen, sittande, 20-25kg, 3*15reps (idag tog jag 35kg)
7. Triceps, stående, 12,5kg, 3*15reps (idag tog jag 20kg)
8. Biceps curls, stående, 12,5kg, 3*15reps
9. Magmuskler på gymboll eller matta, gör ofta hemma eftersom jag håller på med
utmaningen.
10. Nedvarvning, brukar skippa det eftersom jag joggar hem i sakta mak...

Synpunkter på min träning? Tar som sagt gärna emot tips och nya idéer.

Inga kommentarer: