söndag 11 juli 2010

DAG 7

URK VILKEN DAG!

Var meningen att vi skulle ha en mysig söndag i djurparken/bondgården. Men ja, vi hade verkligen inte humörgudarna på vår sida.
Emil har varit en trotsig liten murkla hela dagen, jag har varit trött och allmänt sur och A har varit trött och slut. Med andra ord en väldigt dålig cocktail!
Vi tänkte försöka oss på att först äta på Subway i Kyrkslätt eftersom det var nära till djurgården OCH Subway har ganska bra utbud med bröd.
Vi var glada och taggade tills maten kom. Emils bröd hade slemmiga oliver i, fast vi sagt att han bara skulle ha skinka, ost, gurka och sallad. Mitt bröd var soggigt och klafsigt och bara näää. Vi fick pengarna tillbaka för Emils bröd, men jag orkade inte klaga över mitt också.
A blev kvar i Subway och tog sitt bröd och mitt bröd med sig medan Emil och jag tog bilen till McDonalds i hopp om någonting att äta.
Köerna var huvudlöst långa! Vi fick stå en kvart innan vi ens fick beställa någon mat! När maten väl kom så var vattnet dammigt (fyyy faaan! säger jag) och på brickan låg hårstrån... Inte mina och inte Emils hårstrån! Fy äckel!

Förstås började jag och A bråka, och stackars Emil var ledsen och förstod inte varför vi inte ville ge hans burgare åt honom. Emil kom dock snällt in i bilen och vi åkte till djurgården.
Vi hann gå en timme runt bland alpackor, hästar, falabellor, katter, hundar, grisar, hönor, svanar, åsnor, kaniner, fåglar, getter och tuppar :) På gården fanns en gammal traktor som Emil förälskade sig i.
Efter allt misslyckat försök till matintag så var nerverna på helspänn, även om djurgårdsbesöket blev lyckat till slut.
När klockan var 16 var det dags att bege sig hemåt. Vi åkte via en affär och handlade dricka åt oss, Emil fick smaka på en Mumin-läsk, men bara liiite :) Det var en hit!

Kvällen blev riktigt bajsig sedan. Ingen näring+färdigt söndriga nerver ledde förstås till att bråket fortsatte hemma. Jag lärde mej att aldrig mer PLANERA någonting! :/ Å nästa gång vi far ut för att ha program så ska jag banne mej packa ner EGEN matsäck!

En annan bidragande faktor till humörkatastrofen var att jag såg bilder A tagit från djurparken. Det var skithett så jag hade hans shorts (han väger mindre än mej!) och ett tight träningslinne. På precis varenda en vild ser jag ut att väga 150kg, vara byggs av enbart fläsk och mer fläsk. Jag tycker själv att det i spegeln ser ut som att all träning börjat ge resultat (inte endast vad gäller konditionen utan också fomen på kroppen), men på bilderna såg det ut som att vi äter varenda en måltid på Donken och jag vet inte ens hur man stavar ordet "TRÄNING". :(
*Ledsen tjej_84*

DAGENS MAT:
Morgonmål 10:30
havregrynsgröt med hemlagad äppelmos, vatten

Lunch ingenting :(
Middag på kvällen 2 skivor piimälimpa, vatten (Emil fick ju såklart mat och bröd och fil och dricka och var riktigt nöjd :) )


Inga kommentarer: