onsdag 14 juli 2010

MÅLSÄTTNINGAR!

Efter att ha surfat runt på en massa olika bloggar så har jag börjat fundera mer och mer på vad jag vill ha för resultat av min träning och min viktnedgång.
Förut har jag alltid tänkt att jag vill bli smal och normalviktig, men det känns som ett väldigt diffust begrepp.


När är man smal och normal?


Efter flera timmar vid datorn har jag kommit fram till följande punkter:
* jag vill bli smal, dvs väga "normalt"
* jag vill att det ska synas att jag tränar, dvs jag vill ha muskler som syns
* jag vill kunna springa ett halvmaraton på under 3 timmar
* jag vill kunna springa ett maraton på under 6 timmar
* jag vill kunna visa upp min kropp utan att behöva skämmas
* jag vill träna bort min babymage
* jag vill träna bort så mycket löshud som det går
* jag vill kunna ha klädstorlek S/M eller 36/38
* jag vill inte ha en bodybuildar kropp
* jag vill inte tävla i fitness


Jag vill alltså att när jag går omkring på stan eller träffar folk för första gången att dom ser att jag tränar och äter hälsosamt. Som det är nu (trots över 20kg:s viktminskning) så ser dom bara en fet, överviktig, (i deras ögon) otränad tjej som knappt kan ha några vanliga kläder. Jag V E T ju att jag tränar, att jag äter bra, att jag K A N springa ett HELT halvmaratonlopp! Tyvärr vet inte alla andra det :(
Vår ena ledare på gympan har så otrolgit nygg kropp! Hon är smal, och har stora muskler utan att det blir för stort och för fitness/bodybuildar. Hennes muskler syns och man ser på långt håll att den tjejen tränar! SÅ vill jag också se ut :)


Nu har jag några mål som jag jobbar väldigt hårt för att uppnå! Mål är bra! :) (Tar gärna emot tips och trix och synpunkter angående träning och reducering av lös hud!)

Inga kommentarer: