lördag 24 juli 2010

UPPDATERING FRÅN SOFFBOTTNET...

... Har nytt kommit hem från ett ganska okej pass på gymmet :)

Började med att jogga dit (ca 1km) och tog ett fitness-test på löpbandet.
Startpulsen var 88, maxpulsen 175 och pulsen under nedvarvningen 152. Fick resultatet "Good, 44 poäng" :) Förra gången var det average 46 poäng, så lite bättre var det idag :) Yay!
Efter testet tog jag 15 minuter intervallträning på löpbandet. Växlade mellan powerwalk 6km/h och joggning 7,5km/h. Sista 2 minutrarna tog jag en slutspurt på 9,5km/h. Svetten lackade men pacet kändes bra :) Pulsen hölls kring 150 under powerwalken och 175 under joggningen. Under slutspurten var maxpulsen 191, men sjönk snabbt ner till 150 när nedvarvningen började :)

Körde inte igenom mitt program idag utan körde helt på känsla. Lade mina rekommenderade vikter åt sidan och tog i det jag kände att kändes bra. Nu kan alla sportexperter och fitnessgurun på vårt gym ta och se sig i baken en stund, jag skiter i deras åsikter, ville se vad jag ärligt och rakt klarar av.

SÅ HÄR TRÄNADE JAG IDAG:

Triceps med talja 20kg*10reps (kändes lätt), 22,5kg10reps (kändes ok), 25kg*10reps (sista 2 var tunga)

Bröstpress sittande 15kg*15reps (kändes lätt), 20kg*10reps (ok), 20kg*15reps (sista 2 var tunga)

Axlar/rygg/dra-ner-handtag 35kg*15reps (lätt), 40kg*15reps (ok), 45kg*10reps (ok)

Biceps med talja 12,5kg*15reps (lätt), 15kg*15reps (ok), 17,5kg*15reps (2 sista var tunga)

Benpress/squats sittande 45kg*15reps (ok), 53kg*15reps (ok), 61kg*15reps (sista var tung)

Räta-på-knäna-rakt-upp-maskin 20kg*15reps (ok), 20kg*15reps (ok, lite tungt), 25kg*15reps (tungt)

Knäböj sittande 20kg*15reps (lätt), 30kg*reps (ok), 40kg*15rep (tungt)

Vadpress sittande 25kg*15reps (lätt), 35kg*15rep (ok), 45kg*15reps (tungt)

Joggning hem ca 1km på 7minuter

Den som kan berätta åt mej vad det här betyder, vad jag borde träna eller göra eller var nånstans jag befinner mej bland alla skivor och stänger får gärna kommentera här på bloggen eller mejla på sumomorsan@yahoo.se :) Jag vill alltså bli fit och tight och bli av med babymage och all löshud, gå ner i vikt och bli snabbare och starkare på långdistans joggning :) Om ni går tillbaka lite i arkivet HÄR, så ser ni hur mitt träningsprogram såg ut när jag började på gymmet.
Nu ska jag se på film och bara andas och ta det lugnt. Och självklart njuta av den svala, stormiga vinden som blåser genom vår lägenhet :)

Inga kommentarer: